Sunday, March 22, 2009

Topi rs800..

(topi rs800)

Aku selalu pakai topi ni especially bila naik moto pergi balik kolej(maklumlaa…cuaca panas..)
Sebenarnya harga sebenar topi ni rs500 je…
Tp tiba2 dia jadi rs800…
Pada 17/3/09, aku seperti biasa naik moto pulang dr kolej..
Aku seperti kebiasaannya akan pecut40km/j dengan moto ku..
Tp pada hari ini, aku pecut lebih laju drpd itu..mungkin hamper 60km/j..
Terbanglah topiku..
Aku pon berhenti..
Mula pusingkan motor ku untuk buat ‘U’ turn untuk mengutip kembali topiku ini..
Tiba2…
“side!side!side!”
Aku dengan terkejutnya tanpa boleh buat apa2..
terus parking motoku di tempat di mana motor2 lain yg ditahan polis parking..aduss..
“license?”
“license nahi sir..” kataku sambil tersengih kerang busuk..
“rs300”jawab pakcik polis dengan muka selamba..ceh..

(surat saman india...eheheheh)

Jadila harga topiku kini rs800..
Jika topiku tidak jatuh..pasti aku tidak kene saman..
Jika aku biarkan saja topiku..pasti aku tidak kene saman..
Jika aku Nampak ada polis ditepi jalan itu..pasti aku tidak kene saman…
Adeih….
Topi…topi…
p/s; naseb baik kene saman 300rupees...kalo 300ringgit??botak kepala.....eheheh

2 comments:

  1. hahaha..kelakar la ko ni mar...bongek nyer polis..nnt aku jumpe aku sekeh kepale botak polis india tu..hahaha

    ReplyDelete
  2. eheheheh...tulaa..ko bile ko nak datang sini weh?
    tgk taj mahal..
    wakakkaakakak

    ReplyDelete