Saturday, March 14, 2009

6th march-manali.

Main ski
(rs925 untuk sewa baju, alatan ski dan upah cikgu)

-5.30 pagi- bersiap sedia keluar hotel untuk pergi main ski(ape ke jadahnye la main pagi2 bute tengah sejuk2 bedi nih..haish).

-lebih kurang pukul 7 pagi, dikala suasana masih sunyi, perut berkeroncong lapar dan sejuk gile, buat pertama kalinya aku menyentuh satu kebesaran Allah-salji. Allahu Akbar.

(jalan baik2..)

Terima kasih Allah kerana diberi peluang menyentuh nikmat Mu ini. Main ski di ajar oleh cikgu Harish. Cikguku ini katanya johan pertandingan ski tahun lalu. Bergaya pon eh!!



(practice makes perfect!!..gambar yg di candid oleh masliana..evicence katanya..)

(dengan cikgu ski..)

(dengan specmata champion(cikgu punya)..eheh eheh..)

Selepas penat main ski(lenguh2 la tangan), kami berehat sebentar sambil makan Maggi telur Himalaya!!lapar punya pasal..

(3pinggan maggi telur,4cawan teh..rs200..humm..)

Main ‘boya’(rs100)- best gilee!!!!


Paragliding

(rs2100-kuda+upah pilot)-

sangat2 best!!! jika emakku tahu yang anaknya ini akan buat paragliding, aku amat yakin yang emak akan menghalang (jangan harus kamu buat amar!!ayat common emak..)..

aku pon mula2 tidak berani..tetapi kuberanikan juga diriku ini.


Untuk mendaki gunung itu, aku naik honkey, sunhanallah takutnya Allah sahaja yang tahu. Lalu lereng2 bukit. Tidak dapat aku bayangkan jika honkey itu tergelincir,nauzubillah..


”wahai kuda, Allah ciptakan engkau untuk menjadi kenderaan kepada manusia, jadi bawalah aku dengan penuh tanggungjawab” kata aku kepada kuda.

(Alhamdulillah kuda itu menjalankan tanggungjawabnya dengan baik, adakah kita menjalankan tanggungjawab kita dengan baik?)

Di kawasan yang agak tinggi, aku menyentuh ‘the virgin snow’,salji putih suci yang belum disentuh mana2 tangan manusia. Siap makan lagi salji tu..sedap!!
(dari kejauhan..)

(good or bad landing?..)


p/s; to be continued..

No comments:

Post a Comment