Monday, August 3, 2009

"Ass-U-Me"

semalam, pulang dr Kuala Lumpur, aku ambil bus ke Ipoh supaya aku boleh turun di hentian sebelah behrang, lebih mudah untuk pulang.aku pulang bersama seorang teman sekolejku.

(kejadian sebenar)
semasa beli tiket, aku tiada wang kecil. jd temanku itu yg bayarkan dahulu. sampai2 sahaja di hentian sebelah behrang, aku terus ke lori niaga (kepunyaan mak ku), ambil duet kecil (2 x RM10)untuk pulangkan duet temanku itu. sepupuku pada masa itu yg sedang menjaga lori niaga. aku perkenalkan temanku dengan sepupuku.
untuk temanku, aku bekalkan dia sebiji pau dan sebotol air soya, buat alas perut.
beberapa minit kemudian, driver bus bekenaan datang lalu ambil (dengan sendirinya)sebotol air soya dan keropok udang(mmg kebiasaannya driver bus tidak perlu bayar kerana mereka datang bawa penumpang-rezeki untuk kami).habis cerita.

(assumption)
hari ini, emak cerita kpd aku ttg cerita yg diceritakan oleh sepupuku kpd mak ttg semalam..sepupuku cerita pd mak yg aku ambil duet rm10 dan beri pada driver bus kerana die ASSUME aku tumpang sahaja bus tu tanpa beli tiket(since behrang hanya separuh perjalanan dr KL ke ipoh). lepas tu die ASSUME lg yg aku bagi driver bus tu makanan sebab aku terhutang budi..

hum...bile pulak aku bagi driver tu duet? makanan tu pon bukan aku yg bagi, driver tu yg ambil sendiri...aku pon ASSUMEla yg sepupuku tu ASSUME temanku itu driver bus!!! ade gaya driver bus agaknye temanku nih!!!kahkahkah!!

p/s: bahaya assumption nih..boleh menjurus kepada fitnah...huhuhh

4 comments:

  1. x patot2...mmg x patot...
    cian kt teman awk tue...
    pnat je dressing ensem2...
    x pasal2 jd driver bus...
    huahuahuahua....

    ReplyDelete
  2. mungkin ade driver bus yg same or lg ensem kot??
    hahahaahhahaha
    sian2...

    ReplyDelete
  3. x munkin ade driver bus yg same or lebih ensem dr dia...
    x mungkin oh x mungkin....
    wakaka...

    ReplyDelete
  4. eh eh...
    macam terase je encik @ cik anonymous nih..
    jangan sedeyh..ni kan assumption je...
    chilex2...
    hidop ni ibarat roda,
    wakakakakka

    ReplyDelete