Sunday, February 15, 2009

Hadiah Kaseh~~drpd sahabat untuk sahabat..

Malam ini merupakan malam yang istimewa buatku. Aku terima hadiah kaseh drpd sahabatku. Hadiah kaseh?apakah?bungakah?coklatkah?hum…
Hadiah kaseh yang kuterima pada malam ini insyaAllah dapat aku kongsi bersama2 dengan sahabat2ku yang lain.

..tutt..tutt..(konon2nya bunyi 1msg recieved). tertera pada kaca skrin telefon tanganku..
“salam amar,sya nk hadiahkan awk ayat 30 surah Al-Baqarah, ayat 56 surah Az-Zariyat (surah 51) dan ayat 20 surah al-Hadid (surah 57). Selamat menjawab persoa(…) ”-sms yang tidak terima habis due to connection problem agaknya-

hadiah kaseh yang kuterima..

Dan (ingatlah) ketika tuhanmu berfirman kepada para malaikat,”Aku hendak menjadikan khalifah dibumi.” Mereka berkata, “apakah Engkau hendak menjadikan orang yang merosak dan menumpahkan darah disana, sedangkan kami bertasbih memujiMu dan menyucikan namaMu?”Dia berfirman, “sungguh,Aku mengetahui apa yg tidak kamu ketahui”(2:30)

Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaKu(51:56)

Ketahuilah sesungguhnya kehidupan dunia itu hanyalah permainan dan sendagurauan, perhiasan dan saling berbangga diantara kamu serta berlomba dalam kekayaan dan anak keturunan, seperti hujan yang tanam-tanamannya mengagumkan para petani, kemudian(tanaman) itu menjadi kering dan kamu lihat warmanya kuning kemudian menjadi hancur. Dan diakhirat (nanti) ada azab yang keras dan ampunan dari Allah serta keredhaanNya. Dan kehidupan dunia tidak lain hanyalah kesenangan yang palsu. (57:20)

Semoga ilmu hari ini berkat..ameen

p/s: terima kaseh manusia..

No comments:

Post a Comment